Cosmeticele pentru bărbaţi acoperă cel mult 20% dintr-o piaţă totală estimată la 800 de milioane de dolari, dar segmentul bărbaţilor care acordă o preocupare sporită felului cum arată începe să fie tot mai consistent şi atrage atenţia companiilor producătoare.
"Pentru noi, cel puţin, este una dintre liniile prioritare de dezvoltare, pentru că bărbaţii încep să cheltuiască tot mai mult pe produse de îngrijire şi, mai mult, cumpără şi produse din ce în ce mai specializate", spune Fulvio Guarneri, directorul de marketing al Unilever South Central Europe.
Compania are în momentul de faţă trei game de produse pentru bărbaţi - Axe, Rexona şi Dove, fiecare adresându-se unei categorii diferite de clienţi. "Axe a fost creat pentru bărbaţii tineri, de 25-30 de ani, cu venituri mai mici, Rexona este pentru o categorie de mijloc - bărbaţii cu vârste între 25 şi 35 de ani, iar Dove face parte din gama noastră premium şi se adresează bărbaţilor în jurul vârstei de 40 de ani, care îşi permit să cheltuiască mai mult pe produsele cosmetice", explică Guarneri, citat de revista BUSINESS Magazin (www.businessmagazin.ro).
Un argument important pentru dezvoltarea acestei pieţe este profilul clienţilor şi comportamentul lor de cumpărare, cu mult mai interesante decât cele ale femeilor, care de multe ori sunt destul de uşor de convins să cumpere un produs.
"Bărbaţii sunt dispuşi să plătească mai mult decât o femeie dacă îi convingi că produsul are calităţi reale şi sunt mult mai fideli unei anumite mărci", precizează Guarneri.
România rămâne însă o piaţă încă mică dacă ne comparăm cu ţări mai apropiate nouă, precum Ungaria, unde consumul de produse cosmetice este şi cu 40% mai mare decât în România, şi foarte mică în comparaţie cu pieţele mature, precum Franţa, Germania, Italia, Spania sau Marea Britanie. Acolo, cochetăria nu mai este o noţiune străină pen