Potentialul pietei de retail electroIT este inca scazut, dar din 2012 se va inregistra si o crestere a consumului, cred oficialii Altex Romania, liderul pietei de profil, cu afaceri de 195 de milioane de euro anul trecut.
"Din pacate, potentialul pietei ramane scazut, piata este foarte influentata de factorii macroeconomici si de sezonalitate. In prima parte a anului s-a inregistrat un ritm scazut al vanzarilor. Noi speram sa nu ajungem in situatia din 2009 si 2010 in care sa fim la final de an si sa spunem ca abia la anul va fi mai bine. De exemplu, jumatatea anului trecut ne-a adus surprize neplacute si piata a scazut cu aproximativ 10-15%, lucru care in comert este un rezultat destul de grav. Speram ca spre finalul acestui an sa fie un reviriment", declara Cristian Moanta, directorul de marketing ai comunicare al Altex Romania.
Desi afirma ca avansul economic din primul trimestru din acest an va insemna o crestere a consumului abia anul viitor, Dan Ostahie (foto), directorul general al retailerului, spera ca in acest an piata de electronice, electrocasnice si IT sa creasca cu 10-15% fata de 2010.
Seful Altex Romania estimeaza ca anul trecut acest segment a fost in jurul a 800 de milioane de euro, compania pe care o conduce avand astfel o cota in jurul a 800 de milioane de euro.
Preconizarile privind piata de electroretail difera: de exemplu, competitorii de la Flanco estimeaza retailul electroIT la un miliard de euro in 2010, in timp ce compania de cercetare GFK Romania evalueaza piata la 1,23 miliarde de euro. Estimarile GFK Romania contin insa si vanzarile de telefoane mobile si accesorii, un segment in valoare de 174 milioane de euro, dar in care electroretailerii inseamna doar 2-3% din vanzari, potrivit lui Ostahie.
"Anul 2011 va aduce cresteri pentru tehnologie! Tehnologia vinde, iar piata romaneasca s-a dovedit una moderna, ev