Nu va fi un an al revenirii, în ciuda creşterii anticipate pentru semestrul doi
Altex: Piaţa s-a stabilizat, dar la niveluri foarte mici
Retailerii nu găsesc alte variante de a spori vânzările, decât reducerile de preţ
Retailul electro IT nu a avut un început de an slab, iar pentru a doua jumătate de an se previzionează o creştere a consumului, însă cu adevărat mai bine va fi abia de la anul pentru piaţa de profil, afirmă oficialii Altex, care consideră că 2011 va fi un an pe care nimeni nu-l va ţine minte.
"Retailul electro IT nu a fost la fel de norocos, precum alte sectoare. Nici în 2009 şi nici în 2010, nu ne-am putut bucura precum cei din sectorul energetic, de exemplu. Totuşi, nu ne putem considera lipsiţi de noroc dacă ne uităm la pieţe precum cea a imobiliarelor. După o creştere de 40-50%, în 2009, în 2010 declinul pieţei nu s-a oprit şi a mai scăzut cu 15%. 2011 este un an pe care îl privim cu optimism, dar este un optimism moderat. Abia din 2012 putem spune că ne va fi mai bine. Acest an va fi un an de creştere moderată şi abia de la anul putem vorbi de o creştere consistentă", a declarat, într-o conferinţă de presă, Dan Ostahie, proprietarul grupului Altex.
Directorul de marketing şi comunicare al grupului, Cristian Moanţă, a continuat spunând că 2011 nu va fi deloc un an memorabil şi nu va aduce nimic nou pe retailul de electro-IT. "În 2009 ne-am împăcat cu ideea că este unul fără rezultate. În 2010 ne-am pus speranţe de revenire, însă nu a fost deloc aşa şi a scăzut mai mult chiar decât ne aşteptam. După mai multe analize realizate în cadrul grupului am ajuns la concluzia că 2011 va fi un an banal. Nu se va întâmpla nimic important, care să ne facă să ţinem minte ce s-a întâmplat anul acesta", a explicat, în cadrul aceluiaşi eveniment, Cristian Moanţă.
În ceea ce priveşte modalităţile noi pe care retailerii le au