Facebook a recunoscut că a angajat o firmă de PR pentru a stârni controverse legate de politica de confidenţialitate a gigantului Google, potrivit publicaţiei The Daily Beast. Campania a dat greş, totuşi, datorită unui agent al firmei de PR care încerca să convingă un blogger influent să scrie materiale cu tentă critică la adresa unui serviciu Google.
Firma de PR este Burson-Marsteller, iar bloggerul cu pricina este Chris Soghoian.
Un angajat al Burson-Marsteller l-a contactat pe infamul activist pentru a scrie un articol legat de Google Social Circle, o reţea de legături sociale folosită de Google pentru a furniza rezultate cât mai relevante pentru căutări.
Soghoian a refuzat oferta acestuia, publicând, în schimb, mailurile compromiţătoare. Într-unul din mailuri, reprezentantul firmei de PR spune "Google, după cum ştii, are o istorie lungă în încălcarea dreptului la confidenţialitate a utilizatorilor de internet."
Acesta continuă, spunând că serviciul lansat recent de către Google "este cea mai nouă unealtă proiectată să culeagă date personale şi să construiască dosare ale milioanelor de utilizatori".
Cu toate că agentul de le firma PR a refuzat să-i spună lui Soghoian cine l-a angajat, un reprezentant al Facebook a declarat pentru publicaţia Daily Beast că cea mai populară reţea de socializare a angajat firma Burson-Marsteller din două motive: "În primul rând, pentru că suntem de părere că Google face ceva care ridică semne de întrebare în legătură cu confidenţialitatea, şi, în al doilea rând, pentru că Facebook respinge ideea ca Google să folosească datele noastre pentru a-şi consolida propiul serviciu social."
Dar povestea nu a luat sfârşit aici. Cei de la Burson-Marsteller s-au văzut încolţiţi şi au spus că ideea i-a aparţinut în totalitate lui Mark Zuckerberg şi armatei sale de specialişti în comunicare. Reprezentanţii Faceboo