Scenaristul, regizorul şi producătorul Ettore Scola este, alături de Giuseppe Tornatore, unul dintre ultimii şi cei mai importanţi cineaşti italieni ai ultimelor cinci decenii. S-a născut la 10 mai 1931 în familia unor actori din mica localitate Trevico (provincia Avellino). După studii clasice şi juridice, tânărul Scola s-a orientat spre ziaristică, colaborând la reviste umoristice precum Marc Aurelio, care număra printre semnatari şi pe cel ce avea să devină celebrul Federico Fellini. (...)
Scenaristul, regizorul şi producătorul Ettore Scola este, alături de Giuseppe Tornatore, unul dintre ultimii şi cei mai importanţi cineaşti italieni ai ultimelor cinci decenii. S-a născut la 10 mai 1931 în familia unor actori din mica localitate Trevico (provincia Avellino). După studii clasice şi j Publicitate uridice, tânărul Scola s-a orientat spre ziaristică, colaborând la reviste umoristice precum Marc Aurelio, care număra printre semnatari şi pe cel ce avea să devină celebrul Federico Fellini. Pentru început, scrie scenariul radiofonic Il teatrino di Alberto Sordi, al cărui admirator avea să fie în deceniile viitoare, aşa cum a fost al lui Vittorio Gassman, Nino Manfredi, Marcello Mastroiani şi Ugo Tognazzi. Apoi, debutează ca scenarist, înainte de a trece la regie, realizând în 1964 primul său film, „Se permetete, parliamo di donne“ urmat de altele, până în 1970, când atrage atenţia cu „Drama della gelosia“ (Gelozie în stil italian), cu care este nominalizat la Cannes, dar Marcello Mastroianni, jucând alături de Monica Vitti şi Giancarlo Giannini, obţine premiul de interpretare la acelaşi festival. Urmează „La piu bella serata della mia vita“ (Cea mai frumoasă seară din viaţa mea), care îl are printre protagonişti pe celebrul Pierre Brasseur, însă acesta moare înainte de încheierea filmărilor, în 1972. Mai jucau Alberto Sordi şi