Anul acesta, se pare că ZIUA EUROPEI a fost marcată, cel puţin la Bucureşti, prin evenimente mult mai numeroase decât altădată, un prim moment având loc la Parlament, unde, în prezenţa unor membri din corpul diplomatic, dar şi a unui public eterogen, sub genericul „Ambasadorii culturii României salută Europa“, s-a derulat un program eclectic, în organizarea Asociaţiei Partenerilor Diplomaţilor Români, în colaborare cu Camera Deputaţilor, Clubul Lions-Atheneum, sub înaltul patronaj al Ministerului Afacerilor Externe şi al Reprezentanţei Comisiei Europene în România. (...)
Anul acesta, se pare că ZIUA EUROPEI a fost marcată, cel puţin la Bucureşti, prin evenimente mult mai numeroase decât altădată, un prim moment având loc la Parlament, unde, în prezenţa unor membri din corpul diplomatic, dar şi a unui public eterogen, sub genericul „Ambasadorii culturii României salută Europa“, s-a derulat un program eclectic, în organizarea Asociaţiei Partenerilor Diplomaţilor Români, în colaborare cu Camera Deputaţilor, Clubul Lions-Atheneum, sub înaltul patronaj al Ministerului Afacerilor Externe şi al Reprezentanţei Comisiei Europene în Rom Publicitate ânia. Astfel, în regia concertului semnată de Alice Barb şi prezentarea lui Dan Bittman, alternând cu alocuţiunile oficiale, am ascultat pagini din opere interpretate, alături de pianistul Alexandru Petrovici, de mezzosoprana Cristina Iordache (Habanera din Carmen de Bizet), soprana Irina Iordăchescu (aria Musettei din Boema de Puccini), cele două apreciate soliste oferind totodată celebra Barcarolă din Povestirile lui Hoffmann de Offenbach. Apoi, tenorul Robert Nagy a optat pentru două arii devenite demult adevărate „şlagăre“ (din Rigoletto de Verdi şi Turandot de Puccini). Dar au urmat piese abordate de Tudor Gheorghe, cu texte care, vorbind despre „mâna întinsă“, „ursul românesc“ dresat şi chinuit de ţigan