Primele brute subscrise de grupul german Allianz în România, pe segmentul asigurărilor de proprietate şi accident (generale), au scăzut în primul trimestru cu 11%, la 55 milioane euro, din cauza condiţiilor economice dificile şi a reducerii tarifelor de reînnoire a poliţelor. Compania înregistra, în aceeaşi perioadă a anului trecut, prime brute de 62 milioane euro pe asigurări generale în România.
Profitul operaţional înregistrat pe acest segment a coborât de la 1 milion de euro la zero, potrivit unui raport prezentat ieri de Allianz, cel mai mare grup de asigurări din Europa. "În Europa Centrală şi de Est, primele brute au fost de 774 milioane euro. Excluzând efectele valutare favorabile de şase milioane euro, scăderea a fost de 1,8%. Declinul primelor brute a fost determinat în principal de efectul negativ de preţ, în urma unei deficienţe a afacerilor auto din Ungaria şi România, rezultând din tarife mai mici de reînnoire, într-un mediu economic dificil. Pe de altă parte, am reuşit să obţinem un efect pozitiv de volum, susţinut de Rusia, dar estompat parţial de nivelul scăzut de vânzări de automobile în Ungaria şi România", se spune în raportul citat de Mediafax.
Pe segmentul asigurărilor de viaţă şi de sănătate, Allianz a înregistrat în România prime statutare de 6 milioane euro, în stagnare comparativ cu nivelul din primul trimestru al anului trecut. Profitul operaţional al acestor afaceri a fost de 1 milion de euro, de la zero cu un an în urmă.
Profitul net al Allianz la nivel mondial a scăzut în primul trimestru cu 45%, la 857 milioane euro, de la 1,6 miliarde euro în aceeaşi perioadă a anului trecut, din cauza daunelor plătite în urma cutremurului devastator din Japonia din luna martie şi altor dezastre naturale.
Grupul a arătat însă că va atinge obiectivul stabilit pentru acest an, respectiv un profit operaţional de circa 8 miliarde e