Serviciile de medicina muncii au ajuns la 65 de milioane de euro, pe o piață în care marile rețele de clinici au de înfruntat competiția, în creștere, din partea unei puzderii de furnizori independenți.
În jurul serviciilor de medicina muncii, s-a dezvoltat o adevărată industrie: firmele caută să asigure controalele periodice ale angajaților într-un timp cât mai scurt și la un preț avantajos, așa că furnizorii și-au adaptat oferta la cerințele acestora. Marile rețele de clinici medicale și-au format departamente specializate pentru aceste servicii și încearcă să atragă clienții oferind diverse facilități în contractarea și a altor servicii.
În schimb, clinicile independente mizează pe tarife ceva mai mici. Prin urmare, companiile mari, cu sute de angajați, preferă să lucreze cu furnizorii mai mari, profitând de forța lor de negociere a prețurilor, în timp ce firmele mai mici se îndreaptă spre clinicile a căror principală activitate este chiar oferirea serviciilor de medicina muncii.
Spre exemplu, grupul Gecad a încheiat un contract cu MedLife pentru toți angajații, Siemens a ales același furnizor pentru cei 1.400 de salariați din țară, iar TotalSoft lucrează cu Regina Maria (noua denumire a rețelei CMU – Centrul Medical Unirea).
„Pentru serviciile de medicina muncii (circa 400 de angajați) am apelat la rețeaua privată de sănătate Regina Maria“, spune Oana Cuțui, directorul de resurse umane al companiei. „Întrucât legislația prevede anual un control pe care noi îl considerăm minimal, am adăugat câteva analize de rutină, definind astfel un pachet extins“, mai spune ea, explicând că firma a optat pentru acest furnizor de servicii și pentru a transforma o colaborare deja existentă într-una bilaterală (Regina Maria folosește aplicația Charisma Medical Software, unul din produsele TotalSoft).
Cert este că, pentru marile clinici, aceste se