Daca in anii anteriori, sistemul bancar cheltuia cei mai multi bani pe publicitate, acum servicii si produse precum telefonia mobila, auto, medicamente, iaurt sau bere se afla "in top". Cand vor sa promoveze bancile, publicitarii sunt in cautarea retelor de reclame si sloganuri care sa atraga mai multi clienti, dupa ce ani la rand au vandut povesti cu "zani" si vise care pot deveni realitate, cu ajutorul creditelor de nevoi personale.
Bogdan Prajisteanu, managing director Mediaedge:cia, a declarat pentru DailyBusiness.ro ca serviciile bancare s-au situat in prima parte a anului pe locul al saptelea in categoria investitorilor in comunicare si publicitate.
Cu toate acestea, Prajisteanu a precizat ca investiile sectorului bancar in acest domeniu au crescut cu peste 50% in trimestrul I al lui 2011 fata de aceeasi perioada a lui 2010.
In acelasi timp, fie ca este vorba de produse de creditare, refinantare sau atragerea de depozite, bancile, aflate inr-o continua goana dupa clienti, cauta acum forma de comunicare cu care sa-i convinga pe romani.
Alin Iacob, redactor-sef al site-ului de oferte bancare conso.ro, a declarat pentru DailyBusiness.ro ca de obicei bancile anunta ceea ce le aduce avantaje din punct de vedere al imaginii, cum ar fi scaderile de dobanzi la credite si cresteri la depozite.
Pe de alta parte, Liviu David, creative director la Next Advertising, este de parere ca "s-a stricat ceva in comunicarea bancara", iar institutiile financiare nu mai sunt atat de relaxate.
Si asta pentru ca oamenii se lasa greu convinsi sa apeleze la serviciile bancare, mai ales in ceea ce priveste creditarea.
"Nu mai pica bani din cer, cum era inainte, asa ca totul se discuta si rediscuta, sa fie aseptic totul, sa nu deranjam pe nimeni daca se poate. E foarte greu sa faci campanii memorabile fara sa deranj