Grupul german HeidelbergCement, care activează pe piaţa materialelor de construcţii, a înregistrat anul trecut pe piaţa locală un profit net de 219 mil. lei (52 mil. euro), adică circa 10% din profitul total al grupului la nivel mondial, potrivit calculelor ZF pe baza datelor transmise de companie şi a raportului financiar pe 2010 al grupului.
De altfel, germanii, cu afaceri în principal pe piaţa cimentului, au reuşit să îşi menţină şi anul trecut o marjă de profit ridicată, de circa 25%. Cifra este remarcabilă, în condiţiile în care piaţa construcţiilor s-a contractat în ultimii doi ani cu circa 40%, până la 9-9,5 mld. euro, iar piaţa cimentului, principalul segment de activitate al nemţilor, a scăzut în ultimii doi ani cu 35-40%, până la 6,85 mil. tone.
Astfel, fiecare din cei 1.189 de angajaţi de pe piaţa locală ai HeidelbergCement a adus anul trecut grupului german un profit de circa 3.600 de euro pe lună, iar, pe de altă parte, la nivel de grup, cei peste 53.000 de angajaţi au adus, în medie, un profit de 800 de euro lunar, potrivit calculelor ZF.
Subiectul pe larg îl citiţi în ZF Exclusiv
Grupul german HeidelbergCement, care activează pe piaţa materialelor de construcţii, a înregistrat anul trecut pe piaţa locală un profit net de 219 mil. lei (52 mil. euro), adică circa 10% din profitul total al grupului la nivel mondial, potrivit calculelor ZF pe baza datelor transmise de companie şi a raportului financiar pe 2010 al grupului.
De altfel, germanii, cu afaceri în principal pe piaţa cimentului, au reuşit să îşi menţină şi anul trecut o marjă de profit ridicată, de circa 25%. Cifra este remarcabilă, în condiţiile în care piaţa construcţiilor s-a contractat în ultimii doi ani cu circa 40%, până la 9-9,5 mld. euro, iar piaţa cimentului, principalul segment de activitate al nemţilor, a scăzut în ultimii doi ani cu 35-40%, p