Ediţia a treia a Festivalului Internaţional de Film Timishort a avut loc între 4-8 mai, în singurele cinematografe independente încă funcţionale din Timişoara (Timiş şi Studio), şi s-a încheiat cu o proiecţie open air, în Piaţa Unirii a oraşului, cu Periferic, lungmetrajul de debut al lui Bogdan George Apetri.
Chiar dacă anul acesta cel mai important eveniment cinematografic din vestul ţării nu s-a mai deschis cu un film de public (ca în 2010, cînd Nuntă în Basarabia de Nap Toader/Napoleon Helmis a fost urmărit de peste 1.200 de persoane), Timishort 2011 nu a dus lipsă de spectatori. Asta pentru că festivalul s-a ţinut din nou de cuvînt şi a oferit publicului local, precum şi invitaţilor din ţară sau străinătate, numeroase „filme scurte cu bătaie lungă“ (aşa cum promite sloganul Timishort), iar spectatorii au reacţionat din nou foarte bine la aceste producţii deloc comode şi convenţionale.
Faptul că Timişoara are un public de cinema foarte deschis şi inteligent a fost evident încă de la filmul de deschidere de anul acesta – mediumetrajul Film pentru prieteni, scris, regizat şi produs (independent) de Radu Jude. Spectatorii au primit excelent umorul (cu accente cînd absurde, cînd groteşti spre sinistre) de pe ecran, dar nu au scăpat mesajul profund al mediumetrajului. Ceea ce înspăimîntă la acest film este tocmai verosimilitatea sa, care ne face să ne gîndim că în România există mii de indivizi precum cel interpretat, foarte convingător, de Gabriel Spahiu. An după an, Timishort a adăugat programului cîte o nouă secţiune competiţională. Dacă în 2010 a debutat competiţia „Videorama“, rezervată filmului experimental şi artei video, în 2011 din competiţia internaţională (cu 12 scurtmetraje, deci cu patru mai puţine decît la primele două ediţii) s-a desprins o competiţie naţională, incluzînd 8 titluri. Cele două producţii româneşti care au re