Spiritele din online s-au incins, jucatorii din piata se asteptau la bugete mai mari si bani mai multi pe piata. Acest lucru se simte si in interiorul BRAT, unde sedintele sunt “picante” si fiecare vine “cu ce-l doare”. Citeste un interviu cu Arina Ureche, sefa BRAT, care a discutat cu Wall-Street.ro despre noile proiecte, relansarea site-ului dar si miscari din piata de online.
Wall-Street.ro: Ce prioritati si ce provocari ati intampinat in ultimele luni la BRAT/SATI?
Arina Ureche: Pe online avem un proiect major – lansam colectarea datelor de Monitorizare a Investitiilor in Publicitatea Online (MIPO), in data de 16 mai 2011. Primele rezultate vor fi publicate in luna iunie, pentru 2 saptamani din luna mai. Rezultatele monitorizarii vor fi integrate cu cele de monitorizare presa scrisa, si mai tarziu cu cele de radio, si livrate prin intermediul unei aplicatii comune, care va permite exploatarea datelor pentru cele 2(3) medii in acelasi timp. A fost greu sa realizam acest proiect, am lucrat la el aproape doi ani.
W-S.ro: Ce metodologie foloseste studiul si la ce va ajuta, efectiv?
AU: Metodologia studiului este bazata pe masurarea fiecarui banner livrat de pe un adserver al furnizorilor. MIPO isi propune sa monitorizeze campaniile online de tip display, urmand sa masoare doar difuzarea bannerelor prin adserverele furnizorilor, nu si pentru difuzarea din adserverele third-party folosite de agentii. MIPO va reliefa cat au investit jucatorii in fiecare campanie de publicitate – normal, preturile sunt la ratecard. De asemenea, ajuta la masurarea volumului de bani investiti si fiecare va afla cat a investit concurentul lor, ajutand piata, per total. De exemplu, daca compania X vede ca Y, concurent direct, investeste un volum dublu sau triplu in online, cu siguranta in perioada urmatoare si X va aloca buget mai mare campaniilor pe online. As