Hyundai publică primele schiţe ale noului model i40 sedan în cadrul Salonului Auto de la Barcelona 2011. Acest debut a fost precedat de lansarea internaţională a modelului i40 wagon din cadrul Salonului Auto de la Geneva din luna martie a acestui an. Modelul i40 sedan va fi cel mai nou model lansat de către Hyundai sub noua direcţie de comunicare a brandului - "New Thinking. New Possibilities."
Cei de la Hyundai susţin că modelul i40 sedan are o identitate pur europeană, acesta fiind desenat şi conceput la centrul Hyundai pentru Cercetare şi Dezvoltare din Russelsheim, Germania şi reprezintă următorul pas al evoluţiei limbajului de design unic al companiei, denumit "sculptura fluidă."
ADN-ul designului "sculptura fluidă", care foloseşte linii inspirate de natură pentru a crea o imagine exterioară dinamică, a fost introdus prin concept car-ul Hyundai ix-onic în cadrul Salonului Auto de la Geneva 2009. De la debutul său, "sculptura fluidă" a fost tema de inspiraţie a tuturor modelelor Hyundai, inclusiv ix35 şi ix20.
Se încearcă ieşirea din tipare
"Am folosit linii foarte puternice, fluide, din faţă până în spate, pentru a oferi modelului i40 un exterior distins", a spus Thomas Burkle, şeful de design al Centrului Tehnic Hyundai Europa. "Am vrut să ne îndepărtăm de designul tipic al sedanului şi să creăm o maşină mai apropiată de natură sportivă a lui i40 wagon. Desenând o linie joasă, prelungită, a plafonului, am oferit modelului i40 sedan o siluetă remarcabilă, asemănătoare cu cea a unui coupé", a adăugat el.
Specialiştii Hyundai s-au ocupat cu atenţie şi de interior. Concret, ei au făcut în aşa fel încât modelul i40 să aibă un nivel ridicat de confort, cu un ampatament de 2.77 metri, oferind, se pare, cele mai mari dimensiuni din clasă în materie de spaţiu pentru cap (1.025mm), umeri (1.455mm) şi picioare (1.170mm). @N_