Coreenii de la Hyundai au lansat ieri, în cadrul Salonului Auto de la Barcelona 2011, noul Elantra, model ce va fi disponibil în România și alte țări europene în toamna acestui an. Designul modelului este inspirat de conceptul “sculptură fluidă”.
Conform producătorului, echipa de design a modelului Elantra a reușit să ofere acestui sedan o imagine puternică și încrezătoare prin coborârea liniei plafonului, prin crearea unor pasaje de roți bine conturate și prin adăugarea unor linii pline de caracter, care se întind de-a lungul caroseriei, până la bara din față. Grila hexagonală subliniază clar apartenența vehiculului la familia Hyundai.
Designul rafinat se regăsește și în interior. Partea decorativă argintie ce pornește din laterale și conduce către consola centrală este caracterizata de o formă fluidă ce întărește imaginea dinamică a vehiculului. Prin culorile alese, argintiu și negru, designerii au oferit modelului un aer futurist, high-tech.
Datorită liniei joase a plafonului Elantra are un profil mai sportiv, dar și un coeficient aerodinamic de doar 0,28, ceea ce se traduce printr-o rezistență mai mică la înaintare și un consum redus de carburant.
Elantra are un ampatament de 2.700 mm, cu 50 mm mai lung decât cel al generației precedente. Și lungimea totală este mai mare (+25 mm), măsurând 4.530 mm, în timp ce lățimea a rămas identică (1.775 mm). Înălțimea a fost redusă cu 35 de mm, ajungând acum la doar 1.445 mm însă acest lucru nu a avut eefecte negative asupra spațiului pus la dispoziția pasagerilor. Cel puțin asta susțin coreenii.
Despre propulsie Hyundai nu a dat încă foarte multe detalii, menționând doar că, în momentul lansării este disponibil un nou motor, alimentat cu benzină, de 1.6 litri care dezvoltă 131 CP la 6.300 rpm. Având o greutate redusă, fapt datorat structurii din aluminiu, propulsorul cu patru cilindri este