O tânără antreprenoare a reuşit să transforme lipsa de timp a colegilor săi corporatiști într‑o afacere care îi poate aduce profit: le găseşte sufletul pereche. Umbrella for Two, compania de „peţit“ pe care Oana Totora a înfiinţat-o, este la începutul celui de‑al doilea an de existenţă, iar tânăra vizează afaceri de 100.000 de euro.
Ideea de afaceri a venit natural, după ce Oana a observat că majoritatea colegilor săi corporatişti - între 2002 şi 2009, a lucrat pentru companii ca UniCredit, Lugera & Maklér, Ernst & Young, InBev - au o viaţă dezechilibrată, iar timpul pentru a cunoaşte alte persoane le lipseşte cu desăvârşire. Un impuls decisiv a venit însă de la una dintre asociatele sale de acum, care ar fi apelat la un serviciu de matchmaking (termen sinonim cu cel de dating - întâlnire, în limba engleză). „Mi‑am dat seama că, în zilele noastre, rolul peţitorilor din vechime este reluat de matchmakeri profesionişti. Ei îşi folosesc cunoştinţele pentru a găsi persoana ideală", spune Oana Totora. Aşa s‑a născut compania Umbrella for Two, prima agenţie de matchmaking, dedicată în exclusivitate profesioniştilor din mediul de business.
Modelul britanic
Modelul de business a pornit de la un serviciu de inspiraţie britanică şi, prin feedbackul primit de la clienţi - peste 300 de contracte au fost deja încheiate -, a reuşit să dezvolte pachetele de servicii pe care acum le oferă. Totora susţine că tot cu ajutorul clienţilor şi‑a trasat noile direcţii de dezvoltare a businessului. Printre acestea se numără extinderea serviciului de „head and heart hunting" şi în alte oraşe din ţară şi dezvoltarea de servicii complementare, cum ar fi coachingul relaţional, dar şi organizarea de evenimente.
Oana Totora recunoaşte că un job în cadrul unei companii multinaţionale i‑a oferit multe avantaje. A avut acces la know‑how, siguranţă şi stabilita