Petrece ore, zile sau chiar luni vârât sub capota unor maşini ale căror motoare sau cine-ştie-ce bucşe se încăpăţânează să mai ajute bătrâna caroserie. La cei 43 de ani, Marin Fleancu nu e vreun mecanic cu state vechi în branşă, ci este un pompier militar care, dintr-o pasiune căreia i-a cedat încă din copilărie şi, mai apoi, i s-a dedicat trup şi suflet, restaurează autoturisme. Obligatoriu de epocă. Petrece ore, zile sau chiar luni vârât sub capota unor maşini ale căror motoare sau cine-ştie-ce bucşe se încăpăţânează să mai ajute bătrâna caroserie. La cei 43 de ani, Marin Fleancu nu e vreun mecanic cu state vechi în branşă, ci este un pompier militar care, dintr-o pasiune căreia i-a cedat încă din copilărie şi, mai apoi, i s-a dedicat trup şi suflet, restaurează autoturisme. Obligatoriu de epocă.
După o zi în care a simţit arsura limbilor de foc, ore fierbinţi în care s-a aruncat în vâlvătaie să salveze vreun nefericit al sorţii captiv al sinistrului, "salamandra" îşi face, neapărat, timp pentru "pacienţii" săi aflaţi acum pe butuci. Fie că pe certificatele lor de naştere emise fie în 54, fie 73, scrie Opel Record, Moskvich, Renault Dauphine sau chiar Cadillac, bătrânele autoturisme care, în urmă cu zeci de ani erau regine ale şoselelor, sunt tratate cu aceeaşi grijă şi dragoste.
"Doctorul", aşa cum l-au poreclit amicii pe pompierul Fleancu, le desface bucată cu bucată, căută hiba şi apoi le redă viaţa pierdută. "Juma' de an am lucrat la maşinuţa asta...Unchi-miu a abandonat-o într-o curte. Era un coteţ din tablă pe butuci...M-a durut sufletul când am văzut-o ", spune militarul arătând spre ultima maşină salvată din ghearele timpului nemilos, un Renault Dauphine vişiniu. A curăţat-o, a antifonat-o, a lustruit-o şi a vopsit-o. Cu un amic a umblat la partea electrică, iar la final a pictat, pe cadranul vitezometrului, cifrele care, înainte, abia dacă se mai