Principalii operatori telecom oferă utilizatorilor posibilitatea de a-şi schimba vechile terminale cu unele noi, prin intermediul serviciilor de buy-back. Ce nu se ştie este că telefoanele predate sunt recondiţionate, şi apoi revândute tot în România.
Românii îşi schimbau telefonul mobil, înainte de criză, o dată la 18 luni. În prezent, această perioadă a crescut la 24 de luni, iar unii nu renunţă la telefon decât atunci când se strică iremediabil. Pentru a-i încuraja pe utilizatori să renunţe la vechile terminale, principalii operatori de telefonie mobilă au lansat așa-numitele servicii de buy-back.
Orange România a fost primul operator de telecomunicaţii care a lansat un astfel de serviciu în România, în urmă cu un an şi jumătate, iar recent și Cosmote a pornit o campanie similară.
„Recesiunea a provocat o modificare în obiceiurile consumatorilor. Perioada de utilizare a unui telefon mobil a crescut de la 18 luni, în medie, înainte de recesiune, la aproape doi ani, în prezent. Dacă luăm în calcul faptul că în ultimii ani au fost comercializate în ţara noastră milioane de terminale, putem spune că prin această campanie de buy-back adresăm o piaţă potenţială de multe milioane de aparate“, a declarat Mihai Bărbuţ, sales and customer care division director Cosmote România.
De la lansarea serviciului de buy-back şi până în prezent, Orange a colectat 54.000 de terminale. „Obiectivul Orange România pentru 2011 este să atingem o rată de colectare de 10% din totalul telefoanelor trimise în piaţă de-a lungul anului, iar la nivelul grupului France Telecom – Orange, obiectivul este ca, până în 2015, să se atingă o rată de colectare de 50%; (rata de colectare = raportul dintre telefoanele introduse pe piaţă faţă de cele colectate - n.red.)“, a declarat, pentru Capital, Sorin Blideran, senior product manager Orange România. @N_