Lanţul hotelier internaţional cu cea mai importantă prezenţă în Bulgaria, Sol Melia, estimează creşteri importante ale business-ului local în anul curent, primele semnale în acest sens fiind înregistrate încă de la începutul anului, numărul de turişti străini care au vizitat Bulgaria crescând cu 6% în lunile ianuarie şi februarie, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
În Bulgaria, Sol Melia operează 5 hoteluri în 3 staţiuni însumând 2.000 de camere, echivalentul a peste 35% din capacitatea lanţurilor hoteliere internaţionale de pe litoralul bulgăresc.
În ceea ce priveşte numărul turiştilor români care vor vizita Bulgaria în 2011, acesta va marca o creştere de cel puţin 10% în fiecare dintre hotelurile Sol Melia Bulgaria. "Numărul turiştilor români care au optat pentru petrecerea vacanţei de vară în hotelul de Melia Grand Hermitage din Nisipurile de Aur a crescut în 2010 cu peste 9% comparativ cu 2009, iar în acest an ne aşteptăm să avem o creştere de minim 10% faţă de anul precedent. Hotelurile noastre din Obzor şi Nessebar au înregistrat, la randul lor, în 2010, creşteri de cca 30% a numărului de turişti români care şi-au petrecut acolo vacanţele şi ne aşteptăm ca în 2011 să avem al doilea an consecutiv cu aceeaşi creştere de peste 30%", a arătat Maria Shishkova, Director de Marketing şi Vânzări Sol Melia Bulgaria.
Românii conduc detaşat clasamentul turiştilor care îşi petrec vacanţele în hotelul de 5 stele Melia Grand Hermitage din Varna, fiind urmaţi de ruşi, bulgari şi germani.
În hotelul Sol Luna Bay Resort din Obzor, cei mai mulţi turişti provin din Germania, românii aflându-se pe locul al doilea, urmaţi de bulgari.
În ceea ce priveşte hotelurile Sol Melia din Nessebar, acestea sunt majoritar ocupate de turişti ruşi, românii fiind şi aici pe podium, pe locul al doilea, urmaţi de englezi.
În 2011, hotelurile di