Daca la temelia oricarui business sta o idee originala, care ii apartine de obicei fondatorului, pentru sustinerea lui nu trebuie neglijate ideile mici, venite din partea angajatilor. Companiile mari au inteles demult acest lucru si au dezvoltat strategii prin care sa colecteze, sa selecteze si sa implementeze cele mai bune sugestii.
Orange Romania a optat pentru concursuri interne si aplicatia "Bursa de idei", unde orice angajat poate sa isi posteze oricand sugestiile si observatiile.
BRD-Group Societe Generale a ales, pe langa competitia la nivel de grup, programul "Inovezi? Spune-ne si noua!, prin care angajatii pot trimite propunerile pe o adresa de mail dedicata.
Practica producatorului de cafea Strauss Romania pentru colectarea ideilor este un panou de 180x120 cm impartit in trei coloane: "sugestii noi","in lucru" si "implementate". Angajatii au astfel o imagine de ansamblu a contributiei pe care o au asupra business-ului.
Modalitati diverse, dar care au un singur scop: sustinerea si cresterea afacerii prin intermediul oamenilor care lucreaza zi de zi la construirea ei.
Ce se intampla cu ideile culese?
"Propunerile sunt verificate de catre analisti de business si experti din diferite departamente. Daca ideile propuse aduc beneficii masurabile, ele sunt dezbatute in detaliu, aprobate de catre top management si apoi implementate in departamentul caruia se adreseaza ideea", a declarat pentru DailyBusiness.ro Ioana Marcu, HR director Orange Romania, membru al HR Club.
Reprezentantul operatorului telecom spune ca in mai multe filiale ale grupului France Telecom, care opereaza brandul Orange, sunt implementate procese asemanatoare "Bursei de idei" din Romania, prin care angajatii sunt incurajati sa se exprime.
"Toate ideile si inovatiile primite sunt gestionate intr-o aplicatie inf