Hoţii l-au lăsat din nou fără maşină pe Andrei Hrebenciuc. I-au luat cheile din vestiarul unei săli de sport în care se afla şi au plecat la volanul BMW-ului seria 6, în valoare de aproximativ 60.000 de euro. Surse din Poliţie spun că dacă n-ar fi fost găsită abandonată pe o stradă din Sectorul 6, iar hoţii nu s-ar fi speriat de notorietatea acestuia, cel mai probabil, maşina ar fi avut ca destinaţie spaţiul ţărilor ex-soviectice.
1 /.
Dacă s-ar fi vândut în ţară, hoţii ar fi modificat seria motorului. Bandele hoţilor de maşini sunt împărţite pe categorii: cei care fură doar maşini de lux, cei care le aduc din străinătate sau "amatorii" care preferă Daciile 1300.
Din UE nu se fură, se închiriază
Cum arată profilul hoţului de maşini? "Are până în 30 de ani, e recidivist, are studii medii, e tupeist, îi plac manelele şi să arunce cu bani în lăutari. Are talent nativ la tehnică", îl caracterizează comisarul şef Mitică Stănescu, şeful departamentului de Furturi Auto din cadrul Inspectoratului General de Poliţie.
Mai nou, maşinile furate din afară intră cu acte în regulă în ţară. Liderii reţelei, care de obicei sunt în număr de 2-3, îşi iau "săgeţi", oameni cu venituri modeste, pe care îi plimbă prin Europa şi îi pun să semneze contracte de închiriere de maşini la diverse firme de tip "rent-a-car". "Săgeţile" primesc între 100 şi 200 de euro pentru fiecare maşină închiriată.
Apoi, automobilul este adus în România, iar capii reţelei se ocupă de falsificarea actelor de provenienţă şi a certificatului de proprietate. Toate falsurile sunt făcute pe computere şi se folosesc inclusiv date fictive, cărţi de identitate false. "De cele mai multe ori, maşinile sunt trecute pe numele unor firme radiate sau sunt copiate de pe internet codurile unora active. Au fost firme care s-au trezit că au automobile pe numele lor, deş