După un an 2009 foarte dificil, când afacerile le-au scăzut cu 20%-30%, anul trecut turoperatorii au început să se stabilizeze, reușind chiar și creșteri semnificative ale veniturilor.
Primii zece turoperatori au realizat, în 2010, o cifră de afaceri cumulată de aproape un sfert de miliard de euro, în creștere cu circa 20% față de anul 2009, potrivit datelor financiare centralizate de Capital .
Happy Tour, liderul pieței, a reușit să-și consolideze poziția, în contextul în care fondul de investiții GED (cel care deține turoperatorul) a achiziționat agenția de turism Travel House și site-ul de rezervări online paravion.ro, cele trei branduri unindu-se sub umbrela Happy Tour Group. Luată singură, Happy Tour a înregistrat o cifră de afaceri de aproximativ 28 de milioane de euro, în vreme ce grupul a raportat venituri de aproximativ 43 de milioane de euro. „Din totalul cifrei de afaceri, mai mult de șapte milioane de euro a reprezentat segmentul de leisure“, a declarat Javier Garcia del Valle, CEO Happy Tour Group.
După ce a marcat o creștere a businessului în 2009, anul trecut Perfect Tour a înregistrat o cifră de afaceri de 22 de milioane de euro, cu două milioane de euro mai mult ca în anul anterior. „Acest lucru s-a datorat diversificării serviciilor (printre care lansarea serviciilor departamentului VIP Travel-n.red), câștigării de noi clienți, dar și deschiderii noilor filiale în străinătate“, spune Sorin Văduvoiu, CEO al agenției. O ușoară creștere față de 2009 (de 2,04%) a raportat şi Eximtur, agenţie care a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 115,6 milioane de lei (27,48 milioane de euro) și un profit de circa 354.000 de lei (peste 85.000 de euro).
Clienții corporate, asul din mânecă
La unison, șefii agenților de turism din top 10 declară că se simte o redresare a pieței, datorată creșterii segmentului de evenimente