Fiecare hacker izbucneşte în râs când îşi dă seama că e confundat cu un cracker. Sunt 300 adunaţi la un loc şi îşi dau silinţa să le explice neiniţiaţilor cu ce se ocupă. Sigur, există şi acei indivizi care sparg site-uri şi altele pentru a face bani, cum ar veni crackerii, însă hackerul în sine nu este decât o persoană care găseşte o soluţie tehnică creativă, eventual ocolind căile bătătorite.
Motiv pentru care, companii precum Yahoo nu doar că nu se feresc de ei, dar îi mai invită şi la convenţii. Bucureştiul a fost pentru prima dată gazda unui eveniment de tip Openhack, un concurs la care s-au înscris 300 de hackeri grupaţi în 64 de echipe.
Fiecare echipă a venit cu un proiect la alegere pe care au avut 24 de ore la dispoziţie să-l pună în practică.
"Marile companii, precum Yahoo au tot interesul să aibă o platformă cât mai mare de utilizatori care îşi creează propriile aplicaţii. Un exemplu este ce s-a întâmplat cu site-urile de social media. Cele mai multe dintre aplicaţii au fost create de terţi, nu de ele însele. E un mod de a te apropia cât mai mult de cerinţele utilizatorilor", explică Bogdan Iordache, unul dintre organizatori conceptul din spatele evenimentului.
Fiecare echipă de hackeri vine cu o idee cât se poate de practică. Unul dintre ei vrea să conceapă un program care îţi permite să intri pe hărţile Yahoo şi să faci curat pe străzile murdare, sau să elimini, virtual, o maşină parcată ilegal. Un proiect de responsabilizare socială.
Alte idei pot fi chiar bănoase şi aplicate de firmele de publicitate. Se montează câţiva senzori pe panourile digitale de publicitate stradală care stabilesc numărul de automobile aflate în trafic în acea zonă. În funcţie de numărul de automobilişti care văd panoul respectiv, este selectată o anumită reclamă - furnizorii de publicitate fiind siguri că mesajul lor ajunge la cât mai multă lume. @