Fiul industriaşului Dan Adamescu vorbeşte despre strategiile firmei Astra Asigurări de contracarare a preţurilor de dumping ale concurenţei. Alexander Adamescu preferă să rămână o voce reţinută în mediul românesc de afaceri. Chiar şi când foloseşte limbajul asigurărilor.
Liceul - în Germania, facultatea - în Franţa, cercetare şi consultanţă - în America. Aşa sună, cât se poate de concis, cosmopolitul traseu academic al lui Alexander Adamescu (33 de ani).
Din 2006, s-a întors în România, unde s-a implicat în afacerile imperiului financiar construit de tatăl lui, Dan Grigore Adamescu (62 de ani), cu o avere care a atins 900 de milioane de euro, potrivit topului „Forbes 500 miliardari". Până acum, Alexander Adamescu a păstrat aceeaşi discreţie faţă de presa românească, acţionând întocmai ca Adamescu senior.
„De ce păstraţi distanţa faţă de presa românească?", îl întreb în scurtul răgaz pe care mi l-a rezervat pentru o şedinţă foto şi o scurtă discuţie, la conferinţa pe care compania Astra Asigurări a organizat-o la Budapesta, în prima jumătate a lunii mai. „Nu comentez", răspunde sec Alexander Adamescu.
CINCI ANI DE ROMÂNIA
Explicaţia autoexilării mediatice se suprapune oarecum cu cea pe care mi-o oferea, în urmă cu un an, Adamescu senior. „Oamenii de afaceri fac afaceri, nu pierd vremea cu declaraţii", spunea el atunci, în cadrul unui interviu acordat în exclusivitate pentru „Forbes România".
Dacă nu şi-a pierdut vremea cu declaraţii, ce-a făcut, în cei cinci ani „made in Romania", Alexander Adamescu? După întoarcerea de la studii, a fost ales vicepreşedinte al Consiliului de Supraveghere al asigurătorului Astra Asigurări.
În toamna lui 2009, a ajuns preşedinte al Consiliului de Administraţie al retailerului de electronice, electrocasnice şi IT&C Flamingo International. Iar la sfârşitul lunii aprilie 2011, a deveni