Svend PollerReteaua Academica Utrecht, reunita in premiera la Universitatea Alexandru Ioan Cuza (UAIC), a reprezentat cel mai important moment universitar de anul acesta derulat in Romania. In contextul in care marile universitati de stat autohtone din tara noastra incearca, de ani buni, sa intre in clasamentul mondial academic, respectiv Top 500, Svend Poller, presedintele Retelei Utrecht, a facut o analiza astfel incat UAIC sa poata intra in randul institutiilor academice internationale. "Accederea in Top 500 a universitatilor nu este o problema ce priveste doar Romania, ci, dimpotriva, are un caracter european. Daca arunci o privire catre universitatile din Romania, dar si spre cele de pe continent, realizezi ca toate au aceeasi problema: de a nu fi considerate parte a grupului TOP 500. In consecinta, nu trebuie sa stam, pur si simplu, si sa plangem... Reprezint o retea europeana care se ocupa cu mobilitatile, dar si cu alte forme de colaborare internationala, de aceea îndemnul meu este ca univeristatile sa puna accent pe colaborarea internationala", sustine Poller.
Acesta considera ca este important sa oferi programe de studii si de cercetare de calitate, si nu ca universitatile sa investeasca in publicitate excesiva. "Imaginea este, de obicei, mana în mana cu calitatea. Nu trebuie sa detii doar postere sau cladiri frumoase, ceea ce voi aveti, în cele din urma trebuie sa ai proiecte de cercetare care sunt nemaipomenite sau sa oferi cursuri bune studentilor. Cred ca acestea sunt mult mai atractive chiar si pentru studentii straini sau pentru comunitatea globala de cercetare, decat sa te folosesti de toate instrumentele de publicitate. Cred ca publicitatea poate fi trecuta pe locul doi. De obicei, oamenii se gandesc la comunicare si la marketing si apoi se opresc asupra lucrurilor de calitate pe care le pot oferi. Marketingul de produs joaca un rol mai