Executivul s-a angajat să desfiinţeze în această vară peste 7.000 de posturi din societăţile feroviare, companiile energetice şi Poşta Română. Sursa: CODRIN PRISECARU
Restructurarea companiilor de stat este unul dintre cele mai importante obiective pe care guvernul şi le-a asumat pentru perioada următoare în negocierile cu Fondul Monetar Internaţional (FMI).
Cu mii de angajaţi şi rezultate financiare slabe, unele dintre ele dependente de subvenţii importante, aceste societăţi au continuat să fie ani la rând o povară pentru bugetul de stat.
Restructurări la sânge în CFR
Astfel, în cadrul negocierilor cu FMI, executivul s-a angajat să le restructureze în cel mai scurt timp, proces care implică reducerea, în continuare, a numărului de angajaţi.
Potrivit ultimei scrisori de intenţie convenite de guvern cu FMI, peste 7.000 de posturi din societăţile feroviare, companiile energetice şi Poşta Română vor fi desfiinţate, cel mai târziu până la sfârşitul lunii septembrie, mizându-se, totodată, şi pe plecări voluntare. Cele mai multe posturi (3.000) vor fi reduse de la CFR Marfă, până la mijlocul anului, în timp ce numărul de centre regionale ale companiei va fi redus la jumătate, de la 8 la 4.
Totodată, negocierile dintre autorităţi şi FMI au prevăzut ca un pachet de 20% din acţiunile CFR Marfă să fie vândut pe Bursă sau către un investitor strategic în 2011, ca privatizarea completă să aibă loc când piaţa va fi pregătită.
De asemenea, până în noiembrie, va fi numită o echipă de management privat la compania de transport. Subsidiarele vor fi incluse în compania-mamă până la sfârşitul lunii septembrie.
Renegocierea contractelor neperformante
Tot până la finele lunii iunie, la CFR Călători vor fi desfiinţate cel puţin 1.000 de posturi, iar la CFR SA - minimum 1.500. De ase m