Deºi presa vest-europeanã a publicat de la începutul anului zeci de articole legate de posibila folosire în mod ilegal a datelor personale ale cetãþenilor vest-europeni ce tranziteazã România, de cãtre vameºi ºi poliþiºti români corupþi, în perspectiva integrãrii României în Spaþiul Schengen, Ministerul Administraþiei ºi Internelor a reacþionat la aceste acuzaþii abia acum. Conducerea M.A.I. a precizat, zilele trecute, cã sistemul implementat de prelucrare a informaþiilor pe Aeroporturile Otopeni ºi Timiºoara permite reþinerea informaþiilor personale a pasagerilor doar pe termen scurt, adicã 24 de ore.
Acuzaþii ante-Schengen
ªirul de arestãri fãcute la punctele de trecere a frontierei din vestul þãrii a fãcut ca o bunã parte a presei vest-europene sã aducã în discuþie în ce mãsurã vameºii ºi poliþiºtii de frontierã români pot gestiona în mod corespunzãtor datele personale care le vor parveni, mai ales în perspectiva integrãrii României în Spaþiul Schengen.
Cele mai multe rezerve de acest gen au fost legate de gestionarea datelor cetãþenilor vest-europeni care ajung cu avionul în România, pentru cã noul sistem european de monitorizare a cãlãtoriilor cu avionul în spaþiul european presupune punerea la dispoziþia Poliþiilor Statelor din Uniunea Europeanã a unor date importante cu caracter personal, cum ar fi numãrul de telefon, adresa, numãrul cardului de credit sau adresa de e-mail. În acest sens, se doreºte crearea unui Registru european privind numele pasagerilor, valabil ºi accesibil tuturor aeroporturilor din U.E., care se vrea a fi un instrument de combatere a criminalitãþii organizate ºi terorismului.
De aceea, dupã arestãrile fãcute de D.N.A. la Poliþia de Frontierã ºi Vamã, în „loturile” Moraviþa, Siret ºi Albiþa, presa vest-europeanã, în special cea britanicã, a luat în discuþie, în mai m