Profitul BMW pentru fiecare vehicul comercializat în primul trimestru din 2011 a fost, în medie, de 4.462 euro. Producătorii generaliști precum Fiat, Renault sau PSA au profituri mult mai mici.
Multe companii au avut, în primele trei luni ale acestui an, un profit mult mai mare decât se estima. În cazul producătorilor germani de mașini premium, profitul pentru fiecare mașină vândută a fost de ordinul miilor de euro. Conform analiștilor Bloomberg, BMW a încasat mai mulți bani per mașină vândută decât în întreaga sa istorie, mai exact 4.462 de euro. În timp ce Mercedes-Benz a înregistrat, în medie, un profit de 4.145 de euro pentru fiecare mașină, iar divizia Audi a grupului Volkswagen, 2.981 de euro. Trebuie spus că profitul menționat este înainte de plata taxelor și alte cheltuieli financiare (EBIT).
„BMW pare a juca într-o altă ligă decât principalii săi competitori în această perioadă“, consideră Arndt Ellinghorst, analist al Credit Suisse London, în timp ce șeful grupului german, Norbert Reithofer, a declarat la prezentarea rezultatelor financiare că „am generat venituri și am vândut mai multe mașini în această perioadă decât în orice alt prim trimestru. BMW Group este pe cale să obțină venituri-record în acest an.“
Cu toate acestea, nici Audi și nici divizia Mercedes-Benz a Daimler nu au înregistrat rezultate mai puțin demne de luat în seamă în primul trimestru. În ciuda unui profit per mașină ceva mai mic, ambele mărci premium au avut vânzări mult peste așteptări, care au împins veniturile consolidate ale grupurilor din care fac parte la cifre greu de estimat anul trecut. Astfel, în timp ce grupul BMW a vândut 382.758 de mașini, înregistrând venituri de 16,03 miliarde de euro, Volkswagen, deținătorul Audi Group, a comercializat 1,98 milioane de mașini, din care au rezultat venituri de 37,47 miliarde de euro, iar Daimler a realizat ve