Adrian Newey, actualul director tehnic al echipei Red Bull Racing consideră că o înţepătură la pneul dreapta spate a fost cea mai probabilă cauză a accidentului care a dus la tragicul sfârşit al lui Ayrton Senna, în 1994, la Imola.
Newey, care la acea vreme era responsabil de designul monopostului Williams pilotat de Senna, a fost acuzat atunci de omucidere din culpă. Ieri, într-un interviu acordat cotidianului britanic The Guardian, britanicul în vârstă de 50 de ani a vorbit pentru prima oară despre acel accident.
"Adevărul sincer este că nimeni nu va şti niciodată ce s-a întâmplat exact. Nu există nicio îndoială, coloana de direcţie a cedat, dar marea întrebare este dacă a cedat în accident sau dacă aceasta a provocat accidentul. Ar fi cedat la un moment dat şi nu există nicio îndoială că designul ei a fost foarte rudimentar. Totuşi, toate dovezile sugerează că monopostul nu a ieşit de pe circuit ca rezultat al defecţiunii la coloana de direcţie. Dacă ne uităm la imagini, monopostul nu a fost subvirator când a ieşit de pe circuit. A fost supravirator, ceea ce nu este compatibil cu o defecţiune a coloanei de direcţie", a explicat Newey.
"Spatele maşinii a cedat şi toate datele sugerează acest lucru. Ayrton a corectat asta mergând cu acceleraţia la 50 la sută şi după o jumătate de secundă a apăsat violent frânele. Întrebarea este de ce a cedat spatele monopostului? Monopostul s-a apropiat mult mai mult de sol în al doilea tur, ceea ce pare să fie neobişnuit pentru că presiunea pneurilor ar fi trebuit să fie în regulă. De aceea, este posibil ca pneul dreapta-spate să fi avut o înţepătură din cauza reziduurilor de pe circuit. Dacă aş fi obligat să aleg cea mai probabilă cauză, asta ar fi", a mai spus inginerul britanic.
Nu va urmări documentarul "Senna"
Newey a fost atunc puternic marcat de sfârşitul tragic al pilotului brazilian şi spune c