Piaţa auto din România a scăzut cu 17% în primele patru luni ale anului după numărul de înmatriculări de autoturisme noi, faţă de un declin de numai 2,7% la nivelul Uniunii Europene (UE), potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), citate de Mediafax.
Conform informaţiilor prezentate astăzi de ACEA, care corespund datelor Direcţiei Regim Permise Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), numărul înmatriculărilor de autoturisme noi a scăzut în România, în perioada ianuarie-aprilie, cu 17%, la 14.678 de unităţi. În luna aprilie, indicatorul s-a redus pe piaţa românească la 4.999 de maşini, reprezentând un declin de 43,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
La nivelul Uniunii Europene, numărul înregistrărilor de automobile noi a coborât cu 2,7% în primele patru luni faţă de perioada similară din 2010, la 4,674 milioane de unităţi. În aprilie, piaţa europeană s-a contractat cu 4,1%, la 1,089 milioane de înmatriculări.
Constructorul român Dacia, parte a grupului francez Renault, a înregistrat o scădere de 1,2% a numărului de înmatriculări de autoturisme noi în UE în primele patru luni, la 84.070 unităţi. Dacia a înregistrat însă în aprilie o creştere de 2,1% a înregistrărilor de automobile noi în UE, la 20.294 unităţi.
Deşi creşterea consemnată de compania românească în aprilie este una dintre cele mai mici din UE, cifrele contrazic totuşi trendul de scădere a pieţei europene.
Piaţa auto germană, cea mai mare din Europa, a înregistrat o creştere de 10,7% în primele patru luni, la 1,029 milioane de înmatriculări de autoturisme noi. Franţa a avut un avans de 4%, la peste 817.000 de maşini, în timp ce Italia a coborât de pe locul 2 în UE în aceaşi perioadă a anului trecut până pe locul al treilea, cu o scădere de 19%, la sub 672.000 de înregistrări.
Marea Britanie a înregistrat de asemenea o scăd