Oferta teatrală a Festivalui de Dramaturgie Românească a fost una foarte bogată şi pe gusturile tuturor spectatorilor, fie ei nostalgici, corporatişti, hipioţi sau ONG-işti.
Duminică seară s-a încheiat în capitala Banatului tradiţionalul Festival de Dramaturgie Românească dublat anul acesta şi de o importantă componentă internaţională care a dus şi la o nouă denumire a evenimentului: Festivalul European al Spectacolului Timişoara FEST-FDR.
Printre punctele de maximă atracţie ale evenimentului s-au numărat cele două spectacole ale coregrafului maghiaro-francez Pal Frenak, „Switch“ şi „Twins“. montarea de „teatru pe dos" a britanicilor de la legendara companie Forced Entertainment şi măreţul spectacol în aer liber „The Time of Mothers" al trupei Osmego Dnia, o adevărată epopee a istoriei Poloniei văzută din perspectiva mamelor de băieţi care au crescut pentru a fi soldaţi şi pentru a îngrăşa în războaie cu trupurile lor moarte pământul ţării.
„Oare de ce, intraţi într-o sală de spectacol, vrem să „ne râdem" neapărat"?
Festivalul a fost deschis de spectacolul „The Thrill of it All", cu titlul românesc „Cât e de minunat!", al trupei Forced Entertaninment. După cum se numeşte şi compania, în spectacol este vorba despre distracţia cu orice preţ practicată de teatrul şi filmul comercial. Kitschul, sclipiciul, paietele, perucile, grimasele de voie bună, într-un cuvânt tot „fake"-ul industriei de „distracţie" este pus la zid într-un spectacol-mostră de umor englezesc.
Un grup de artişti, unii trecuţi de prima tinereţe, iau la puricat toate clişeele spectacolelor de entertainment prin care spectatorii sunt adesea „obligaţi" să se distreze. Cu un fals pe deplin asumat, cu perucile puse pe cap complet aiurea, cu dansuri dezarticulate pe muzică enervant de veselă, cu cântecele cretine cu versuri în japoneză şi cu îndemnuri heirupiste de „ce b