Cu ajutorul bazei de date Schengen, poliţiştii au reuşit să descopere sute de maşini furate care circulau pe drumurile din România. Concluzia lor e că ar fi mii de automobile cu acte false. Sursa: SHUTTERSTOCK
De la începutul anului, poliţiştii au descoperit 800 de maşini furate care circulau pe străzile din România. Baza de date Schengen, pe care oamenii legii o pot accesa în doar câteva secunde, pune pe jar reţelele hoţilor de maşini.
Odată cu posibilitatea de a accesa acest sistem, infractori specializaţi în domeniu precum celebrul Radu Bolgiu, care se poate lăuda cu aproape 50 de limuzine furate, ar putea deveni o amintire.
"Duşmanul" hoţilor de maşini nu putea fi folosit până acum. Aşa că hoţii nu se temeau că autovehiculele pot fi depistate cu atâta uşurinţă în trafic.
Din UE nu se fură, se închiriază pe termen lung
"Hoţul de maşini are până în 30 de ani, e recidivist, are studii medii, e tupeist, îi plac manelele şi să arunce cu bani în lăutari. Are talent nativ la tehnică", îl caracterizează comisarul-şef Mitică Stănescu, şeful Departamentului de Furturi Auto din cadrul Inspectoratului General de Poliţie.
Mai nou, maşinile furate din afară intră cu acte în regulă în ţară. Liderii reţelei, care de obicei sunt în număr de 2-3, îşi iau "săgeţi", oameni cu venituri modeste, pe care îi plimbă prin Europa şi îi pun să semneze contracte de închiriere de maşini la diverse firme de tip "rent-a-car". "Săgeţile" primesc între 100 şi 200 de euro pentru fiecare contract.
Preţuri mai mici cu 20%
După ce este închiriat, automobilul este adus în România, iar capii reţelei se ocupă de falsificarea actelor. "De cele mai multe ori, maşinile sunt trecute pe numele unor firme radiate sau sunt copiate de pe internet codurile unora active", precizează comisarul- şef Stănescu.