Omul de afaceri Elan Schwartzenberg discută vânzarea postului Realitatea TV cu grupul francez de media Lagardere.
"(...) grupul Lagardere consider că este un partener extrem de onorabil şi aş fi fericit să finalizez orice tranzacţie cu ei sau cu oricare alt grup de talia lor", a spus Elan pentru jurnalul.ro.
"În urmă cu zece ani am mai fost implicat într-o negociere cu cei de la Lagardere. Îi cunosc de mai multă vreme, sunt nişte oameni de mare ţinută", a mai spus noul patron al trustului Realitatea.
La începutul lunii mai, deja a apărut anunţul că postul The Money Channel se rupe de Realitatea, după care Publika TV, postul deţinut în Republica Moldova de Realitatea Media, a fost vândut omului de afaceri moldovean Vladimir Plahotniuc.
Elan Schwartzenberg a cumpărat, la 29 aprilie 2011, trustul Realitatea, spunând că vreau "ca Realitatea TV să fie un fel de CNN local" şi a completat că are de investit aproximativ 100 de milioane de euro în acest business. Elan deţine 91% din acţiunile Bluelink Comunicazione, acţionarul majoritar al Realitatea Media, omul de afaceri deţinând în prezent 82 la sută din grupul media.
Lagardère Group este unul dintre cele mai mari trusturi de presă din Europa, cu 11 programe de satelit şi 16 case de producţie care realizează 25% din producţiile de televiziune în Franţa.