Bogdan Prajisteanu director general MEC (Mediaedge:cia) RomaniaPublicitatea online a iesit dincriza, estimarile pentru 2011 indica incasari de pana la 25 milioane deeuro, iar in urmatorii 3-4 ani, piata ar putea ajunge la 50 milioane de euro. Despre motivelepentru care Internetul devine o media din ce in ce mai cautata de publicitari,dar si despre evolutia online-ului romanesc, DailyBusiness.ro a stat de vorbacu Bogdan Prajisteanu, director general al Mediaedge:cia.
DB: La cat estimati in prezent piata online din Romania si cum a evoluat aceasta?
BP: Piata online este piata care a reusit sa iasa cel mai usor din criza. In 2010 a inregistrat o crestere de 20% ajungand la 18,5 milioane de euro. Revenirea pe crestere s-a produs datorita faptului ca online-ul a reusit sa se aseze in mintea consumatorului, care a revenit mai des in mediul virtual pentru a comunica, a cauta informatii si a a face tranzactii. Totodata, online-ul a crescut in mixul de comunicare al companiilor, dupa ce in 2009 inregistrase o scadere de 22%, asta in contextual scaderii pietei totale de media cu peste 35%. Trebuie mentionat ca aceste date nu includ investitii importante in piata online, precum cele ale Google, Yahoo sau Facebook, acestea nefiind publice sau raportate inca in auditul IAB.
DB: Cum a evoluat piata online in primul trimestru al anului 2011?
BP: La jumatatea lunii mai avem chiar perspectiva primei jumatati de an, estimarea pentru 2011 este ca piata va creste cu peste 20%. In cifre absolute, piata de online ar putea fi cuprinsa intre un minim de 22 milioane de euro si un maxim de 25 milioane de euro. Poate ca primul trimestru a fost sub asteptari, daca ne gandim la optimismul estimarilor de anul trecut sau de la inceputul acestuia, dar nu credem ca primul trimestru e definitoriu in evolutia anului in curs.
DB: Cum se explica tendinta de creste