Foto: Dan Marinescu / Jurnalul Naţional Reţelele de supermarketuri şi hipermarketuri au planuri agresive de extindere şi vor să cumpere terenuri pentru dezvoltări ulterioare. Fiecare mare lanţ are în plan patru-cinci astfel de tranzacţii, astfel că suprafaţa tranzacţionată ar putea fi impresionantă, a declarat Luiza Moraru, şeful Departamentului de retail al CB Richard Ellis România. „Există interes din partea operatorilor care sunt deja pe piaţă. Aceştia se uită la formate noi, adaptate condiţiilor actuale ale pieţei. Este o bătălie pentru cota de piaţă, pentru poziţionarea pe piaţă pentru atunci când consumul îşi va relua creşterea. Consumul nu este în creştere, dar nici nu va mai scădea mult”, a precizat Moraru. Analiştii imobiliari consideră că achiziţionarea de terenuri este o oportunitate, preţurile au ajuns la fundul sacului şi există riscul ca acestea să înceapă să crească, după ce segmentul apartamentelor a ieşit din criză.
Proprietarii de terenuri intravilane destinate dezvoltărilor rezidenţiale au continuat să scadă preţurile în primul trimestru cu până la 16%, potrivit imobiliare.ro.
„Casele şi vilele, dar mai ales terenurile intravilane nu au ieşit încă din recesiune şi înregistrează în continuare scăderi importante de preţ”, se arată într-o analiză a portalului de ştiri. Singurul segment rezidenţial care este încă departe de a-şi reveni este cel al terenurilor pentru construcţii, care înregistrează în continuare scăderi importante de preţ în toată ţara. La Braşov şi la Cluj, de pildă, preţurile la finalul primului trimestru au fost cu 15,8%, respectiv 13,7% mai mici decât la finalul trimestrului patru din 2010. La Constanţa, scăderea a fost de 5%, iar în Capitală de aproape 3%. Doar la Timişoara se poate vorbi despre o stagnare, conform imobiliare.ro.
Anul trecut, reţelele de hipermarketuri şi supermarketuri au fost principalii c