Raportul Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) privind înmatriculările de autoturisme din Uniunea Europeană în primele patru luni ale acestui an arată că marca autohtonă Dacia a înregistrat un recul de 1,2%.
Asta în ciuda faptului că, în aprilie, numărul de înmatriculări a crescut cu 2,1% până la 20.294 unități.
În perioada ianuarie-aprilie 2011, europenii au achiziționat 84.070 mașini Dacia, cu 1.035 mai puține decât în perioada similară din anul precedent. În același timp, piața totală de autoturisme din UE a scăzut și ea cu 2,7%. Ca urmare a acestui rezultat, cota de piață a Dacia a rămas constantă, 1,8%.
Dintre mărcile europene importante cea mai mare creștere, în perioada ianuarie-aprilie, a fost înregistrată de Alfa Romeo (+52,8%), în timp ce reculul cel mai important a fost raportat de Fiat (-23,3%).
Conform raportului ACEA, Volkswagen a comercializat 558.478 de autoturisme, în creștere cu 4,8% față de perioada similară din 2010. Skoda a vândut 160.476 unități (+6,5%), Peugeot 332.997 (-8,9%), Citroen 278.917 (-8%), Renault 378.257 (-10%), Opel 345.035 unități (+3,1%).