Iesirea tehnica din recesiune, dupa ce Produsul Intern Brut (PIB) a crescut in primul trimestru cu 0,6% fata de ultimele trei luni ale anului trecut, nu reprezinta si o iesire din criza a industriei turismului, conform hotelierilor din Bucuresti.
Marea problema a industriei hoteliere este ca, in acest sector, deocamdata nu se simte cresterea economica. Desi unii reprezentanti ai pietei de profil remarca o evolutie pozitiva la nivelul gradului de ocupare in hotelurile bucurestene, iesirea din recesiune este indepartata pentru intregul sector.
Proprietarul lantului hotelier Continental, Radu Enache, nu crede ca datele Institutului National de Statistica (INS) se traduc si printr-o crestere a gradului de ocupare in hoteluri. "Daca aceasta crestere economica de 0,6% reprezinta o iesire din recesiune, sectorul serviciilor, in general, si cel al turismului, in special, se afla inca in recesiune", spune el.
Meda Vasiliu (foto), directorul de vanzari al hotelului de cinci stele JW Marriott Bucuresti, sustine ca iesirea din recesiune este indeparatata pe segmentul hotelier, deoarece anul in curs se afla inca sub impactul presiunii tarifelor de la nivelul companiilor, pe fondul reducerii bugetelor de calatorie si organizare de evenimente (din 2009 si 2010). "Sigur, o crestere chiar si de 0,1% a Produslui Intern Brut indica o plasare a economiei pe un trend pozitiv, insa suntem departe de a spune ca am iesit din recesiune, dupa doar un trimestru si dupa o crestere atat de mica", afirma Vasiliu.
Optimism la Radisson
Pe de alta parte, Adrian Adam, director de vanzari si marketing la Radisson Blu Hotel, este de parere ca piata hoteliera simte o revenire, mai ales in Bucuresti, pe segmentul de 5 stele. Cererea pentru cazare a crescut, conform acestuia, la fel si cea de organizare de evenimente, mai ales pe segmentul corporate.
"Dupa doi ani