Piaţa auto din România a scăzut cu 17% în primele patru luni ale anului după numărul de înmatriculări de autoturis-me noi, faţă de un declin de numai 2,7% la nivelul Uniunii Europene (UE), potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), citate de Mediafax.
Conform informaţiilor prezentate ieri de ACEA, care corespund datelor Direcţiei Regim Permise Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), numărul înmatriculărilor de autoturisme noi a scăzut în România, în perioada ianuarie-aprilie, cu 17%, la 14.678 de unităţi. În luna aprilie, indicatorul s-a redus pe piaţa românească la 4.999 de maşini, reprezentând un declin de 43,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
La nivelul Uniunii Europene, numărul înregistrărilor de automobile noi a coborât cu 2,7% în primele patru luni faţă de perioada similară din 2010, la 4,674 milioane de unităţi. În aprilie, piaţa europeană s-a contractat cu 4,1%, la 1,089 milioane de înmatriculări.
Constructorul român Dacia, parte a grupului francez Renault, a înregistrat o scădere de 1,2% a numărului de înmatriculări de autoturisme noi în UE în primele patru luni, la 84.070 unităţi. Dacia a înregistrat însă în aprilie o creştere de 2,1% a înregistrărilor de automobile noi în UE, la 20.294 unităţi.
Piaţa auto germană, cea mai mare din Europa, a înregistrat o creştere de 10,7% în primele patru luni, la 1,029 milioane de înmatriculări de autoturisme noi. Franţa a avut un avans de 4%, la peste 817.000 de maşini, în timp ce Italia a coborât de pe locul 2 în UE în aceaşi perioadă a anului trecut până pe locul al treilea, cu o scădere de 19%, la sub 672.000 de înregistrări.
Marea Britanie a înregistrat de asemenea o scădere puternică, de 8,5%, la 696.000 de înmatriculări de autoturisme noi, iar în Spania a fost remarcat un declin de peste 26%, la circa 280.000 de unităţi.
Dintre