Producătorul BenQ a înregistrat o creştere cantitativă a vânzărilor de proiectoare de 58% în primul trimestru al acestui an, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Această evoluţie vine pe fondul creşterii pieţei de profil cu aproximativ 45%, dar şi pe fondul creşterii vânzărilor pe segmentele business şi educaţional.
„Evoluţia vânzărilor BenQ în zona de proiectoare în primul trimestru a lui 2011 este cu atât mai relevantă cu cât în urmă cu o lună raportam o creştere de 106% pe acelaşi segment în 2010, comparativ cu 2009”, a declarat Dragoş Salamac, Team Leader BenQ pentru România.
În ceea ce priveşte categoriile de proiectoare care au înregistrat cea mai bună evoluţie în primul trimestru se remarcă proiectoarele 3D, care au reprezentat 51,5% din totalul vânzărilor BenQ. Dintre segmentele de cumpărători, cele mai active segmente au fost cele destinate zonei de business şi cel orientat către proiectoarele cu funcţii de bază pentru zona de educaţie.
„Segmentul educaţional este în continuare o zonă cu potenţial în dezvoltarea căruia credem pe viitor, însă dezvoltarea acesteia este strâns legată de reluarea investiţiilor guvernamentale, dar şi de înţelegerea beneficiilor pe care această categorie de produse le poate aduce procesului de învăţare, în special prin folosirea softurilor dedicate şi a aplicaţiilor 3D”, consideră Dragoş Salamac.
În primul trimestru, o cotă importantă din vânzări s-a înregistrat pentru produse ca MX511, care au reprezentat aproximativ 15% din totalul vânzărilor, fapt ce arată încă o orientare a cumpărătorilor către segmentul de proiectoare „multi-purpose” cu rezoluţie XGA. Cu toate acestea, reprezentanţii BenQ observă şi o creştere a interesului pentru proiectoarele Full-HD destinate segmentului home-entertainment.
„În 2011 vom menţine parteneriatele strategice pe care l