Cel mai mare producător de acumulatori auto din România, Rombat SA, îşi consolidează poziţia de pe piaţa internă de profil şi continuă tendinţa de creştere a vânzărilor înregistrată şi anul trecut, a anunţat ieri compania bistriţeană. În primul trimestru din 2011, compania a înregistrat o cifră de afaceri de peste 77 de milioane de lei (peste 18 milioane de euro), cu 18,8% mai mare decât rezultatul din primul trimestru al anului trecut. Vânzările au depăşit 550.000 de unităţi în primele trei luni, iar profitul a crescut cu 10% faţă de perioada similară a anului trecut, depăşind 7,2 milioane de lei (1,7 milioane de euro).
"Compania continuă astfel tendinţa crescătoare înregistrată în 2010, când vânzarea pe piaţa românească de after-market (baterii noi pentru maşini aflate în circulaţie) a crescut cu 32,8%, ceea ce a dus cota de piaţă a Rombat pe acest segment la aproape 54%. O creştere accentuată s-a înregistrat şi pe segmentul bateriilor moto şi UPS - 57% faţă de 2009" se arată într-un comunicat remis ieri redacţiei.
Vânzările companiei bistriţene au crescut anul trecut pe toate segmentele, iar livrările au depăşit 2,1 milioane de baterii auto. Pentru 2011, Rombat şi-a stabilit ca ţintă vânzarea a 2.260.000 de acumulatori auto.
Aproximativ 54% din producţia de la Bistriţa merge la export în 24 de ţări, în principal pe piaţa franceză, unde Rombat deţine o cotă de piaţă de 10%. Pe plan intern, Rombat ocupă 65% din piaţa totală şi 54% din segmentul after- market. Compania are sediul la Bistriţa şi deţine nouă centre logistice: două la Bucureşti şi câte unul la Brăila, Braşov, Craiova, Deva, Iaşi, Oradea şi Râmnicu Vâlcea.
Vânzările companiei bistriţene au crescut anul trecut pe toate segmentele, iar livrările au depăşit 2,1 milioane de baterii auto. Pentru 2011, Rombat şi-a stabilit ca ţintă vânzarea a 2,26 milioane de acumulatori auto.
Ce