Ca şi pentru alte sectoare economice din România şi pentru piaţa de bere, 2011 ar putea fi un an de stabilizare, după doi ani de scăderi consistente, mai ales în condiţiile în care jucătorii din România se obişnuiseră cu creşteri peste aşteptări. "Recesiunea a avut un impact mai mare în România, decât în alte ţări din Europa. Acum 3-4 ani piaţa românească de bere a crescut foarte puternic, cu mult peste aşteptările noastre, iar 2009 şi 2010 au fost doi ani de scădere puternică. Sperăm ca anul acesta piaţa să nu mai scadă", a declarat, într-o conferinţă de presă, Isaac Sheps, CEO Carlsberg Marea Britanie, prezent cu prilejul relansării brandului danez pe piaţa locală.
Oficialii United Romanian Breweries Bereprod (URBB) au afirmat de asemenea că 2011 va fi un an mai bun pentru piaţa locală de profil, sperând într-o stabilizare. "În 2009 piaţa de bere din România a scăzut cu 15%, iar în 2010 a mai scăzut cu încă 5 procente. Anul acesta a început mai bine şi credem că 2011 va fi un an de stabilizare", a declarat, în cadrul aceluiaşi eveniment, Doron Zilberstein, Marketing vice-president al URBB.
Isaac Sheps, cel care a coordonat intrarea Carlsberg în România în urmă cu 10 ani, a mai spus că ţinând cont de evoluţia din perioada de dinainte de criză, compania are încredere în potenţialul pieţei locale de profil, în perioada următoare.
Grupul Carlsberg încearcă repoziţionarea brandului pe plan global, lansând o campanie ce a fost pregătită de doi ani. Pe plan local Carlsberg deţine 25% din segmentul super-premium care în ultimii doi ani a scăzut cu 30%. "În prezent suntem pe locul doi pe segmentul de superpremium şi vrem să obţinem o creştere de două cifre în urma campaniei de repoziţionare a brandului şi să obţinem poziţia de lider, în care am investit 2 milioane euro", a mai spus Zilberstein.
Ca şi pentru alte sectoare economice din România şi pen