Calin Rotarus, ARBOinteractiveCalin Rotarus, managing director al regiei de publicitate online ARBOinteractive, a afirmat ca desi advertiserii se adreseaza tuturor utilizatorilor de Internet cu mesaje care vizeaza brandul, putini dintre acestia se transforma in cumparatori efectivi ai produsului sau serviciului. Astfel, procesul deciziei de cumparare este unul de tip piramida, avand mai multi pasi.
Pasul1: Cumparatorul a auzit de brandul caruia ii apartine produsul
Cand vor sa vanda un produs, companiile trebuie sa construiasca mai intai campanii prin care sa comunice potentialilor cumparatori, brandul, acesta avand o influenta majora asupra procesului de cumparare.
Calin Rotarus a exemplificat prin faptul ca atunci cand cineva intentioneaza sa cumpere un telefon mobil, mai intai cauta brandul si apoi modelul, iar decizia fiind influentata de primul factor.
In online, campania de brand se realizeaza cu ajutorul bannerelor, pentru care advertiserii trebuie sa gaseasca o modalitate de expunere "neintrusiva, cu mult bun simt", dupa cum spune Rotarus.
"O publicitate informativa este o modalitate de a face reclama neintrusiva", a mai adaugat reprezentantul aceleiasi companii.
Pasul 2: Cumparatorul are o parere favorabila despre brandul respectiv
Rotarus a mai spus ca, dupa ce a auzit de brandul respectiv, potentialul client emite propria parere despre acesta, exprimandu-o atunci cand este pus in situatia de a cumpara un anumit produs.
In online, Rotarus spune ca acest lucru se poate face prin asocierea cu alte branduri, percepute ca "prietenoase", pentru zona care ne intereseaza. "De exemplu, daca vand rujuri, ma duc pe eva.ro si colorez toata sectiunea de beauty in nuanta produsului. Astfel, brandul meu imprumuta din brandul site-ului respectiv", a adaugat directorul