Trei studenţi de la Universitatea „1 Decembrie 1918“ din Alba Iulia au fost premiaţi cu argint la un concurs internaţional de idei de afaceri organizat în Polonia. Tinerii au înfiinţat un magazin virtual care comercializează produse tradiţionale româneşti din toate zonele geografice ale ţării.
Competiţia internaţională organizată de Universitatea de Economie din Bydgoszcz, Polonia, ajunsă la ediţia a IV-a, a antrenat 44 de studenţi de la universităţi cu renume din Europa. Echipa din Alba Iulia a avut în componenţă trei studenţi de la Economia Comerţului, Turismului şi Serviciilor şi un student polonez.
Organizatorii au pus la bătaie câte 10.000 de euro pentru fiecare echipaj. Tinerii au trebuit să găsească cea mai bună soluţie pentru investirea banilor. În plus au căutat şi cele mai bune strategii pentru dezvoltarea afacerii virtuale pe o perioadă de cinci ani.
Profit: 2.600 de euro/lună
„Ideea noastră a fost să deschidem un magazin în cea mai bună zonă comercială din Alba Iulia în care să vindem numai produse tradiţionale, de la zacuscă, gemuri naturale de fructe, pălincă, brânzeturi, pe care să le cumpărăm direct de la ţărani. Bucatele tradiţionale sunt aranjate în funcţie de regiunea de provenienţă. În total, avem 10 angajaţi“, a explicat Alina Daniela Mîrza, unul dintre studenţii premiaţi în Polonia, studentă în anul III la Economia Comerţului, Turismului şi Serviciilor.
Studenţii şi-au materializat practic cunoştinţele acumulate în sala de curs. Din cei 10.000 de euro au cheltuit doar puţin peste 60 la sută. „Ca să fim cât mai eficienţi am restaurat mobilierul care exista în magazinul de vechi de un secol primit ca moştenire. În total, am cheltuit doar 6.500 de euro din suma totală pusă la dispoziţie. Cea mai mare sumă s-a dus pe echipamente electronice şi întreţinere“, a completat Tudor Mîrza.
Investitorii şi-au făcut ca