Produsele din gama foto, IT si electronicele de larg consum (in special televizoare) au evoluat cel mai bine in primul trimestru din acest an, piata bunurilor de folosinta indelungata inregistrand intre ianuarie si martie pentru prima data in ultimii doi ani o crestere fata de aceeasi perioada a anului precent. arata studiul GFK Temax realizat de compania de cercetare GFK Romania.
Vanzarile de electronice, electrocasnice si IT au fost in primul trimestru din acest an de 307 milioane de euro, in crestere cu 10,7% fata de ianuarie-marie anul trecut.
Produsele care au inregistrat cresteri fata de primul trimestru din 2010 sunt aparatele foto (28,6%), cele din gama IT (26%), electronicele de larg consum(15%) si electronicele mici (6,5%).
Pe de alta parte, au stagnat vanzarile la electrocasnice mari si au inregistrat scaderi ale vanzarilor produsele de telecomunicatii (-1,5%) si cele pentru printare (23,3%).
Astfel, vanzarile de camere digitale au fost de noua milioane de euro in primul trimestru din acest an, mai mult cu 28,6% fata de T1 2010 si, se pare ca, cel putin in cazul sectorului foto, punctul cel mai de jos al recesiunii a fost atins anul trecut.
Cresterile au fost inregistrate atat pe segmentul camerelor compacte, cat si pe cel DSLR. Camerele DSLR au fost preferate mai ales de consumatorii profesionisti.
Pe de alta parte, ramele foto digitale au generat aceeasi valoare ca in primul trimestru din 2010.
Primele trei luni din 2011 au adus prima crestere trimestriala din mai mult de doi ani si in segmentul IT, valoarea vanzarilor fiind de 101 milioane de euro, cu 26% peste cea din ianuarie-martie 2010.
Principalul factor a fost din nou reprezentat de computerele portabile, insa cresteri au fost inregistrate si la monitoare, periferice (camere web, mouse si tastaturi) si chiar PC desktop-uri.
Pe