Reprezentanţi ai ministerelor, primari şi parlamentari au participat ieri la Craiova la o întâlnire organizată de Comitetul Naţional pentru Dezvoltare, unde au discutat despre politicile publice la nivelul Olteniei şi despre folosirea fondurilor nerambursabile. Cu puţin folos, însă.
Pe alocuri, dialogurile s-au aprins mai ales când au fost aduse în discuţie proiectele pentru infrastructura rutieră. De exemplu, directoarea Agenţiei de Dezvoltare Regională Sud-Vest Oltenia, Marilena Bogheanu, a spus că Oltenia ar avea nevoie de un drum expres, propunere care l-a scos din sărite pe fostul ministru al transporturilor, Radu Berceanu.
„Vestitul drum expres Craiova - Piteşti este printre toate dealurile subcarpatice, este foarte dificil. Trebuie să expropriezi pentru că totul este privat. El costă 1,2 miliarde de euro şi este absolut paralel cu actualul drum. Mai bine să facem centuri ocolitoare ca să se circule mai bine. Altfel este frumos, să facem nu unul, ci două drumuri expres. Mai e un drum de la Craiova la Bucureşti, care poate să meargă şi la Constanţa, să-l reparăm pe acesta şi după aceea să ne gândim la ceva de perspectivă. De la Constanţa la Bucureşti şi până la podul de la Calafat este o linie dreaptă, care costă mai puţin decât drumul expres“, a spus Berceanu. Bogheanu a replicat că aceste proiecte ar putea fi realizate în parteneriat public-privat, dar Berceanu a contrat şi această variantă. „Parteneriatele public-private sunt o chestiune limitată, posibilitatea băncilor de a finanţa companii private şi a statului de a le garanta este limitată. Deci, parteneriatele sunt o soluţie limitată“, a declarat Berceanu.
Autostrada Transilvania - o prostie
Directoarea ADR Sud-Vest Oltenia a amintit că prin România trece coridorul patru european de transport, dar şi acest lucru l-a enervat pe Berceanu. „Autostrada Transilvania a fo