Vodafone România a pierdut în anul fiscal 2010-2011 aproximativ 533.000, coborând spre nivelul de 9.196.742 utilizatori, determinând o rată de circa 1.460 de clienţi care au renunţat la serviciile operatorului în fiecare. Potrivit raportului financiar pentru anul fiscal abia încheiat, din baza de clienţi totală circa 37% sunt pe bază de abonament, iar restul de 63% în regim prepay. "Scăderea numărului de clienţi a rezultat în urma deconectărilor SIM-urilor prepay inactive şi a aplicării unor noi standarde de raportare a bazei de clienţi", notează compania. Venitul mediu pe utilizator (ARPU mobil) a scăzut de la 6,5 euro la 6,1 euro. Potrivit aceleiaşi surse, veniturile totale ale Vodafone România au scăzut cu 9,3% în anul fiscal 2010-2011, încheiat la 31 martie, la 835,6 milioane euro, iar profitul EBITDA s-a redus cu 22,8%, la 305,6 milioane euro, din cauza condiţiilor economice dificile, însă compania semnalează o tendinţă de revenire a pieţei. Veniturile din servicii au coborât cu 10,6%, la 797,2 milioane euro, iar marja EBITDA (profit operaţional înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare) a fost de 36,6%, potrivit unui comunicat al companiei. "Deşi veniturile au continuat să scadă de la un an la altul, pe fondul dificultăţilor economice cu care se confruntă clienţii noştri, rata de scădere s-a diminuat de la un trimestru la altul, ceea ce arată o tendinţă de revenire a pieţei, pe termen lung (...) Profitul operaţional al Vodafone România a fost afectat de amenda aplicată de Consiliul Concurenţei", se spune în comunicatul transmis marţi de operatorul de telecomunicaţii mobile.
Consiliul Concurenţei a amendat în luna februarie Orange România şi Vodafone România cu 63 milioane de euro, pentru abuz de poziţie dominantă. Orange a fost amendată cu 34,8 milioane de euro, iar Vodafone cu 28,3 milioane de euro, reprezentând puţin peste 3% din cifra de a