În patru luni s-a înregistrat o scădere de 17 la sută în România, faţă de numai 2,7 la sută în UE
În aprilie, în ţara noastră s-au înmatriculat cu 43,7 la sută mai puţine autoturisme decât în perioada similară a anului trecut, în timp ce în UE contracţia a fost de numai 4,1 la sută
În ciuda uşoarelor îmbunătăţiri privind numărul maşinilor noi înmatriculate în luna aprilie faţă de luna martie a anului în curs, statisticile Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) pe primele patru luni ale anului în curs indică un declin de 17 la sută în ţara noastră faţă de unul de numai 2,7 la sută la nivelul UE.
Pe de o parte, acest lucru ar putea fi explicat prin revigorarea pieţei în ţările membre UE, care deşi au renunţat la programul Rabla, dispun de resursele financiare necesare achiziţiei maşinilor noi. Pe de altă parte însă, românii se confruntă cu lipsa acestor resurse şi cu faptul că majoritatea şi-au schimbat deja maşinile vechi prin programul Rabla, în balanţa deciziilor privind achiziţiile maşinilor noi având deopotrivă greutate şi legislaţia autohtonă, respectiv controversata taxă de primă înmatriculare.
Conform informaţiilor prezentate ieri de ACEA, numărul înmatriculărilor de autoturisme noi a scăzut în România, în perioada ianuarie-aprilie, cu 17%, la 14.678 de unităţi. În luna aprilie, indicatorul s-a redus pe piaţa românească la 4.999 de maşini, reprezentând un declin de 43,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
În schimb, la nivelul UE, numărul înregistrărilor de automobile noi a coborât cu numai 2,7% în primele patru luni faţă de perioada similară din 2010, la 4,674 milioane de unităţi, în timp ce în aprilie, piaţa europeană s-a contractat cu 4,1%, la 1,089 milioane de înmatriculări.
Dacia a crescut în aprilie, dar a scăzut pe primele patru luni
Accesibilă din punct de vedere al preţu