Primul SUV din lume a apărut în 1946 şi s-a numit Jeep, având originile în Willis-ul aliaţilor din 1941. Tot Jeep a venit cu prima cutie automată pe un SUV în 1962, după cum şi primul şasiu monococă a fost tot pe un Jeep, în 1984.
În 70 de ani, Jeep a evoluat mult, dar nu întotdeauna foarte bine. Perioada sub Daimler nu este de prea fericită amintire. Poate că a existat un progres etnic, dar vânzările au stagnat şi părea că legenda va dispărea. Falimentul a fost declanşat.
Numai că falimentul a adus la rampă un mare câştigător: Sergio Marchionne! Supermanul Fiat a primit conducerea grupului Chrysler şi, deci, a Jeepului. Acesta a imaginat o reîntoarcere la valorile tradiţionale Jeep. Capabilitate, imagine, design şi durabilitate. Jeep este o legendă în evoluţie, cu personalitate. Când a venit la Jeep, a descoperit că multe din nou-intratele în gamă nu prea erau Jeepuri adevărate, fiind „aruncate" mai mult ca să umple o gamă. Iniţial a dorit să închidă mai multe, dar s-a mulţumit cu „terminarea" lui Commander. Nava amiral a flotei Jeep a fost retrasă ca fiind un model complet greşit, fără o misiune clară pe piaţă. În mare viteză a fost lansat un nou Compass şi aşteptăm o revizuire majoră a lui Patriot. Sigur că marea noutate a lui 2011 este noul Grand Cherokee. Însă Jeep înseamnă Wrangler şi aici a stat bine întotdeauna. Decizia de a veni cu un model în cinci uşi s-a dovedit foarte bună de vreme ce astăzi reprezintă 50% din vânzări. Nota bene: a fost o decizie a vechiului management!
Anul trecut, Jeep a crescut cu 24%, iar în primul trimestru din 2011 cu 36%! Europa rămâne un jucător marginal, dar lucrurile vor evolua spectaculos. Argumentele sunt noile modele ce vor fi introduse. La sfârşitul lui 2012 va fi prezentat noul SUV Compact, urmat de SUV-ul din segmentul D. Apoi, în 2013 ,primul model în segmentul B, un crossover complet nou. 430 de d