Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată a avansat pentru prima oară în ultimii doi ani
Televizoarele cu ecran plat au fost cele care au susţinut vânzările de electronice, având o creştere de două cifre
Aceste dispozitive au o rată de penetrare scăzută, iar românii deţin un apetit ridicat pentru noile tehnologii
Televizoarele cu ecran plat au scos din recesiune piaţa electro-IT, piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată avansând pentru prima oară în ultimii doi ani, potrivit unui studiu al GfK. Valoarea pieţei bunurilor de folosinţă îndelungată a crescut în primul trimestru din 2011 cu 10,7%, la 307 milioane de euro. Pe segmentul electronicelor, televizoarele cu ecran plat au fost singurele care au avut o creştere de două cifre.
Vânzările de electronice de larg consum au avansat cu aproximativ 15%, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2010, ajungând la un total de 65 milioane de euro, întreaga piaţă fiind ridicată de vânzările de televizoare cu ecran plat. "Superstarul electronicelor, televizorul cu ecran plat, a fost singurul de pe această piaţă care în trimestrul 1 din 2011 a înregistrat rate de creştere de două cifre. În afară de o evoluţie pozitivă timidă în sectorul dispozitivelor de navigaţie, datorată în mare parte vânzărilor de produse cu preţuri foarte atractive, toate celelalte electronice, în ciuda unor mici îmbunătăţiri, încă înregistrează valori negative", se arată în raportul citat.
În comparaţie cu alte ţări din Europa, România are încă un mare potenţial de exploatat. Pe alte pieţe europene creşterea segmentului electronicelor a fost dificil de atins, în mare parte din cauza saturaţiei de pe piaţa de televizoare şi a puterii reduse a inovaţiilor semnificative precum 3D de a stimula vânzări de masă. În schimb, în ţara noastră, televizoarele cu ecran plat au o rată de penetrare scăzută, iar românii deţin un apetit ridica