Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată (electronice, electrocasnice şi IT) a dat primele semne de revenire în trimestrul unu, când a crescut cu 10,7% comparativ cu perioada similară a anului trecut, până la 307 mil. euro, potrivit unui studiu al Gfk Temax.
Acesta a fost primul avans al pieţei din ultimii doi ani. Evoluţiile pe segmente de piaţă au fost foarte diferite. Astfel, dacă pe segmentele foto şi IT creşterile au depăşit 25%, la polul opus în cazul imprimantelor şi multifuncţionalelor vânzările au scăzut cu 23,3%. În primele trei luni ale acestui an veniturile românilor s-au îndreptat în principal către camere digitale, computere portabile şi televizoare cu ecran plat. Primele semne de revenire ale pieţei de electronice, electrocasnice şi produse IT au fost anunţate şi de Domo şi Flanco, doi dintre cei mai mari retaileri din sector, care şi-au bugetat pentru acest an creşterea cifrei de afaceri. Flanco vizează în acest an vânzări între 100 şi 120 de milioane de euro, potrivit estimărilor ZF, faţă de 85-90 de milioane de euro anul trecut, în timp ce Domo şi-a bugetat o cifră de afaceri de 200 de milioane de euro, în creştere cu 20 de milioane de euro faţă de anul trecut. Altex, cel mai mare jucător de pe piaţă, nu a comunicat ţinta de vânzări, dar Dan Ostahie, proprietarul Altex, a spus că vede un avans de 8-10% al pieţei în 2011. Retailul de electrocasnice a scăzut cu circa 40% în 2009 şi şi-a continuat declinul şi în 2010. Oamenii au renunţat la a-şi mai cumpăra produse electronice şi electrocasnice după ce băncile au îngheţat creditarea.
Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată (electronice, electrocasnice şi IT) a dat primele semne de revenire în trimestrul unu, când a crescut cu 10,7% comparativ cu perioada similară a anului trecut, până la 307 mil. euro, potrivit unui studiu al Gfk Temax.
Acesta a fost primul