Unele companii acceptă astfel de relaţii, în timp ce altele nu sunt de acord şi cer căutarea altui loc de muncă
Angajaţii preferă să ţină secrete relaţiile personale cu alţi colegi sau evită o astfel de implicare
Cea mai mare parte a timpului nostru o petrecem la serviciu, în compania colegilor şi de cele mai multe ori apar simpatii şi prietenii între colegi, dar când se ajunge mai departe de atât, atunci pot apărea complicaţii. Acest subiect este unul delicat, de aceea am încercat să analizăm o astfel de situaţie atât din punctul de vedere al companiilor, cât şi al angajaţilor.
În cele mai multe cazuri multinaţionalele sunt cele care nu acceptă relaţiile între colegi
Subiectul este extrem de delicat şi poate naşte controverse în cadrul unei discuţii teoretice. Există mai multe tipuri de organizaţii şi practici în ceea ce priveşte aceste situaţii. Fie se acceptă acest lucru, fie este interzis - există argumente pro şi contra ambelor practici şi tipuri de reguli.
"În anumite corporaţii sunt politici clare în ceea ce priveşte relaţiile sentimentale sau de rudenie în cadrul companiei, politici care interzic acest lucru. Această interdicţie presupune comunicarea acestei situaţii către departamentul de resurse umane şi luarea unei decizii ulterioare în urma căreia unul dintre parteneri poate fi nevoit să părăsească organizaţia", a declarat, pentru Curierul Naţional, Oana Datki, Country Manager, Consulteam România. Şi Alexandra Urşeanu, reprezentant Hart Human Resource Consulting, ne-a spus că sunt unele companii care au politici foarte vehemente şi nu acceptă astfel de relaţii.
O altă politică, întâlnită de specialistul în recrutare Oana Datki, este cea moderată, în care astfel de situaţii nu prezintă interes, decât în cazul în care presupun un conflict de interese. Obiectivitatea şi colaborarea presupuse de un mediu d